AFRO-COUTURE

AFRO-COUTURE / 2007

A kollekció alapját az afrikai ember identitása és a nyugati haute couture hagyományának fúziója adja. Célja, hogy az Afrikától igen messze élő embereket elgondolkoztassa erről a merőben más kultúráról, ahol a vér látványa hétköznapi, a prűdség ismeretlen, a természet még érték; s a nyugati civilizáció szemete praktikus tárgyakká, ékszerré nemesedik.

Szándékosan nem használtam az afrikai művészet mintavilágát, ruhafazonjait, textiljeinek hangulatát, a tipikus állatbőr utánzatokat és az oly divatos szafari-stílust. Helyébe a fekete ember kinézete, viselkedése, gondolkodása került, de merítettem Afrika növényvilágából és kézműves technikáiból is. Az anyaghasználat – fém, üveggyöngy, bőr – a legnemesebb anyagokkal egészült ki – selyemmel, csipkével, féldrágakövekkel, hajjal. A testdíszítést, hegtetoválást, aranykarikákat, földfestékektől repedezett bőrt, fonatolt hajat a gazdag anyagkidolgozottsággal imitálom, ami az haute couture alapvető szempontja is. A vörös szín, mint vér csak bélésként sejlik ki, felidézve a hétköznapi rituálékat. A hajfonatok ékszerként és anyagfelületként is megjelennek, szőke változata pedig az európai haj csodálatára utal.

A kollekció minden darabja a Képző és Iparművészeti Lektorátus által védett-zsűrizett művészeti alkotás.

A helyszínért köszönet a Callas kávézónak
fotó: Batár Zsolt
smink: Zentai Flóra
modell: Bokor Jutka

The base of this mini-collection is the fusion of the african man’s identity with the occidental haute couture tradition. Its purpose is to make people living far from Africa think about this totally different culture. I was mainly inspired by the appearance, behaviour and thinking of the „black man”, but also relied on the African flora and the handcraft technics. The body decoration, the gold rings, the skin chapped by the natural dyes are imitated by the richness of elaboration, which is the main viewpoint in the haute couture, too. The red colour – as blood – is only suggested by the lining, indicating their everyday rituals and the cliché of ˝inside everybody is alike˝. The hair plaits appear as jewels as well as material surfaces, the blond variation is a hint at the admiration before the European hair.

The reason for which these three clothes become thought-provoking and conceptual, is the ancestral habit, where the sight of blood is trivial, the prudishness is unknown, the nature is still of a value; and the waste of the western civilization improves to be practical objects or jewellery.

Each piece of the collection is a work of art judged and protected by the Hungarian Institute for Culture and Art.

Thank you for the place for cafe Callas
photo: Zsolt Batár
make up: Flóra Zentai
model: Jutka Bokor

Reklámok