SHADOWGRAPH S/S 2015

aiaié shadowgraph s_s 2015 lookb

The Hungarian eye – does this idea exist in European culture at all? Presumably not, but specifically Central-European careers do unequivocally exist. Kertész, Moholy-Nagy, Munkácsi. Irreplaceable, exquisite, creative eyes. The sensuous imprint of reality through a unique optic. Light created by darkness, shadows defining bodies, the reorganization of our known world in the pay of an ideal. The learning from opportunities of a lifetime, lost forever. Shadowgraph.

The 30s was the silver age. We move together with Europe, fit among the puzzle pieces of intellectual life. What we create is world-class level with a double shadow behind it. A specific Central-European start, however, the melancholic relationship with roots always overshadows the recognition of excellence. Born as extraordinary, fighting for your success, but never forgetting where you come from.

The SHADOWGRAPH collection is an exhortative imprint of this double shadow. The architectural, photographic and sartorial sophistication gives a precise description of the era. It is not narrative but disturbing, it does not quote correctly but makes you give answers.

“The starting point for the inspiration was a fantastically organized exhibition in Balatonfüred, in the Vaszary Villa. It introduced André Kerétsz’s career path, thematically, with original photos. It was most likely this exhibition that worked in me when I chose Hungarian photographers as a subject, and an era when they took their most iconic photographs, between 1930 and 1950. This inspiration line was strengthened by a Munkácsy exhibition at Ludwig, and Blumenfeld’s exhibition at the Somerset House. They used light and shadows, viewpoints, interconnecting ideas and composition in a way that marked an era. Logically, Moholy-Nagy and the Bauhaus movement was associated with them in me, and this became more and more accentuated with time,”says Zsanett about the collection. “To position myself in the aspect of the great ones, to draw an instructive picture with my own means was a real challenge for me. The perfect lines of fine cut continuously cross the haute couture world of shadows and lens projections, creating the shadowgraph of my thoughts about the silver era, which seems to be imaginary and unreal by now.”

SHADOWGRAPH – magyar szem – Vajon létezik-e ilyen fogalom az európai kultúrában, valószínűleg nem, de sajátosan közép-európai életpályák tapinthatóan léteznek. Kertész, Munkácsi, Moholy. Pótolhatatlan, éles, teremtő tekintetek. A valóság érzéki lenyomatai egy egyedülálló optikán keresztül. Bárkinek ott volt a lehetőség, hogy így lásson, mégis ők a nagyok. Az utolsó olyan korban, ahol a születő alkotások összessége több, mint az egyenként összeadódó tételek. Az utolsó olyan korban, ahol a feszültség már tapintható, a személyes energiák gátlások nélkül alakulnak tiszta teremtő erővé. Az utolsó olyan korban, ami innen nézve egy szemvillanás, de kikerülhetetlenül vágyunk vissza hozzá. Sötét által teremtett világosság, testeket értelmező árnyak, ismert világunk újrarendezése egy ideál szolgálatában. Soha vissza nem térő alkalom örökre elszalasztott tanulságai. Árnyfénykép. A harmincas évek ezüstkor. Egyszerre lépünk Európaszerte, hibátlanul illeszkedünk a szellemi kirakójáték darabjai közé. Ami létrejön, természetes világszínvonal kettős árnyékkal mögötte. Sajátos közép-európai indulás, de a kíválóság elismerése közben mindig látszik egy árnykép, melankólikus kapcsolat a gyökerekkel. Szüless különlegesként, harcolj a sikereidért, de soha ne tudd elfelejteni honnan jöttél. A SHADOWGRAPH ennek a kettős árnyéknak figyelmeztető lenyomata. Építészeti, fotóművészeti és szabászati csiszoltság ad pontos korrajzot. Nem narratív mégis nyugtalanító, nem idéz pontosan, mégis válaszokra késztet. Az alkotó folyamat közben belehelyezkedni a nagyok szemszögébe, a saját eszközeimmel megrajzolni egy tanulságos képet igazi kihívás volt számomra. Az árnyékok és lencsevetületek haute couture világa folyamatosan metsződik át a fine cut tökéletes szabásvonalaival, létrehozva gondolataim árnyfényképét az ezüstkorról, ami mai szemmel nem is létezhetett.

 

press kit English
press kit Magyar

http://www.vogue.co.uk/fashion/spring-summer-2015/ready-to-wear/aiaie
Vancouver Fashion Week s/s 2015

képek – Maurer Klimes Ákos, Simon Armstrong
smink – Hadnagy Tímea
modell – Váradi Judit

Egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s